Mayıs, 2011 için arşiv

>HEY JUDE

Yayınlandı: 24 Mayıs 2011 / KATEGORİZE EDEMEDİKLERİM...

> Bu kış evde oturarak Ece’ yi büyütmek çok iyi geldi bana. Dün okula uğradım bir iş için ve öğretmen arkadaşlar artık sıkılıp sıkılmadığımı sordular, evde çok iyi vakit geçirdiğimi söyledim. Ama her güzel şeyin bir sonu var 9 haziran işbaşı. Gerçi 10′ unda da okullar kapanıyor :)) Bu arada okulum artık eve çok ama çok yakın arabayla 15 dk.

Birkaç toplantı ve sorumluluk sınavları derken asıl zil benim için taa 19 eylülde çalacak. Bu arada değerlendirilmesi gereken koca bir yaz var. Yüzmeyi çok özledim sezonu bu haftasonu açıyoruz çeşmealtında, dönüşte de havuzda yüzmeye devam, en azından annemler yaz sezonunu açmadan Ece’ yi bırakarak biraz form tutabilirim havuzda.
Ve şu aralar anlıyorum ki bir bebeğe bakmak gün geçtikçe daha ağır bir iş oluyor, çünkü koyduğum yerde durmuyor artık, allahtan geceleri erken uyuyor da biraz keyfime bakıyorum. Yine de yatağa girdiğimde haşatım çıkmış oluyor. Gece boyunca da 2-3 kez uyandığını ve sabah 6-7 arası gözlerini açtığını hesaba katarak bir çocuk yapmadan önce gerçekten hazır olup olmadığınızı bir kez daha gözden geçirin derim. Ben bu tempoya hazırdım ve kış boyu evde oluşum bana ekstra bir konfor sağladı.
Ve son olarak düşünce gücü ile ilgili bir kitap okuyorum. Düşüncelerimizle olayları ya da kişileri hayatımıza çağırıyor muyuz sizce de?
Bir kişi aklınızdan geçerken telefonunuz çalıyor ve karşınıza o kişi çıkıyor mu, ya da ansızın karşılaşıveriyor musunuz, ya da gördüğünüzü mü zannediyorsunuz?
Siz siz olun ne düşündüğünüze dikkat edin.
Oh be uzun zamandır konusuz abuklamamıştım iyi geldi.
Son olarak şu fener şampiyonluğuna değineyim. Babam fenerlidir, ece’yi de saflarına almaya kararlı. Kendisi azıcık da fanatik mi desem mesela bursa-fener maçında fener yenilince ağzımdan “oh çok iyi oldu hehehe” sözcüklerini duyan babam birden köpürüvermişti, “bursalı mısın” niye seviniyorsun diye ve gayet de ciddiydi, o günden beri fenerlilerle uğraşmam tırsarım. Nedense bende fenerbahçenin biraz zorlama şampiyon yapıldığı hissiyatı oluştu, beşiktaş maçındaki hakem kararları yüzünden. Diyorum ve kaçıyorum, yine de şampiyonluk kutlamaları hoştu dün gece lig tv’ de denk geldim. Ama özellikle Emre ve kaleci volkana gıcık olduğumu da belirtmeden geçmeyeyim.
Oh rahatladım:)

>TEHLİKELİ ANLAR

Yayınlandı: 24 Mayıs 2011 / GELİŞİM

>

Savunun ben geliyoruuum! Artık bir tazmanya canavarı oldum. Halının üzerindeyken bir anda koltuğun altında, yatağımda yatarken birden korkuluklarında bulabilirsiniz beni. Yeni hareketim emeklerken oturmak ve sonra aniden kendimi yere devirmek, bu arada etraftaki oyuncaklarıma başımı falan çarpıyorum. Annem paronoyak oldu, ananem de onu yatıştırıyo; annem düşmüş sepetinden baş aşağı benim kadarken, dayım da düşmüş heybeliada da yataktan, bişicik olmamış ama annem çok endişeli, beni yalnız bırakmıyo hiç, ben bol bol ani hareket yaparak onu korkutuyorum hehe:))

>MEKSİKA FASULYESİ

Yayınlandı: 22 Mayıs 2011 / YEMEK YAPTIM/YEDİM

> Adını çok duymuş, dememiştim hiç. En son Metro çıkarmamızda satın aldım, dün de yapma fırsatım oldu. “Yapma” derken yanlış anlaşılmasın, meksika fasülyesi zaten konserve satılıyor açıp, yıkayıp yiyorsunuz, yani pek zahmetsiz.

Ben salatasını yaptım, çok güzel oldu. Gerekli malzemelerimiz; taze soğan (nince kıyılmış normal soğan da olabilir), közlenmiş kırmızı biber, taze nane, zeytinyağı, limon, balzamik, limon ve tuz!
Adı üstünde salata, istediğini at içine, naneyi çıkar, domates koy falan. Ama tarif ettiğim şekli denenmiş, onaylanmıştır ona göre.
Evde bulundurun acil durumlar için etin yanına bu salata hayat kurtarır, demedi demeyin sonra.

> Turgut Özakman, Muzaffer İzgü, Alev Coşkun, Nihat Genç, Zekeriya Beyaz.

Hepsiyle görüştüm dün. Çok da tesadüf oldu. 3. Kocaeli kitap fuarı yaklaşık 10 gündür devam ediyordu ve dün hadi gidelim bi dedik. Öylesine gittik. Çünkü 1. sinde “yandaş” yayınevleri çoğunluktaydı ve tadı yoktu bizim için.

Ama bu seferki öyle değildi. Her kesime hitap eden geniş bir fuardı. Tam bir kitap fuarıydı hem de İstanbuldakini bile gölgede bırakmıştı benim adıma çünkü hiçbir kargaşa yoktu. Yukarıda saydığım isimlerle rahat rahat sohbet etme olanağı vardı. Tabii ki söyleyecek sözü olanlar için.

Biz çok iyi vakit geçirdik, bir sürü kitap yüklendik. En güzeli de Ece için Turgut ÖZAKMAN’ a imzalattığımız “Dersimiz: ATATÜRK” kitabı oldu. Ece‘ ye güzel bir hatıra olacak büyüdüğünde. Adına imzalanan ilk kitabı çok manalı oldu.

Emre KONGAR bugünkü konuklar arasında mesela, tekrar gitmeyi düşünüyoruz. Kaçırdıklarımızı görünce de çok hayıflandık. Banu Avar, Muazzez İlmiye Çığ, Sunay Akın, Doğan Cüceloğlu aklıma gelen isimler.

Yazarların okuyucu ile buluşmaları umarım önümüzdeki yıllarda da bu şekilde devam eder de biz de nasipleniriz.

>İmzalı İlk Kitabım Dostlarrr!

Yayınlandı: 22 Mayıs 2011 / Kütüphanem

>

Biz Atatürkçü bir aileyiz. Babamın bana en önemli mirası kütüphanem olacakmış. Bu haftasonu ilk kitabımı imzalattım ben de. 3. Kocaeki kitap fuarına gelen Turgut Özakman dedem “Dersimiz: Atatürk” kitabını “Güneş Ece” ye diyerek imzaladı. Çok gururlandım, kütüphanem için iyi bir başlangıç değil mi 😉

Allah ona uzun ömürler versin, daha çok kitap yazsın Turgut dedem ben de okuyayım hepsini tamam mı?..

>HIZLI HIZLI

Yayınlandı: 20 Mayıs 2011 / G. ECE SAĞLIĞI, GEZDİM-GÖRDÜM

>

Hızlı hızlı…

  • Ben bir ayaklı sismograf olarak ilk kez bir depremi hissetmedim, çok mutluyum:), facebookta yazılan durum güncellememlerini okuyup geçtim, hissetmemek hoşmuş:)
  • Ecobik bir ilkini daha yaşıyor, soğuk algınlığı oldu garibim, burnu fırk fırk, burun aspiratörünün gözünü seveyim, her eve lazım…
  • Son ikea çıkarmasını geçtiğimiz haftasonu yaşadık, fakat yine hasarsız olmadı, bir çerçeveyi kırmışım, şimdi ona yeni bir çözüm arayışı var, ilk ve son halini yayınlayınca çokkk şaşıracak, yaratıcılığıma hayran kalacaksınız:)
  • Kanyon’daydı Ayhan SİCİMOĞLU, biz de oradaydık, ailecek hastasıyız da…Ayhan Sicimoğlu ve Latin All Stars Kanyonu coşturdu, biz de güzel vakit geçirdik. Kanyon bilirkişisi gelin Ceylan‘ a teşekkür.
  • Sadece topitop değil, Alper ve ben de şişirdik bademcikleri, baş zanlı arabanın kliması, tez hesabı kesile!
  • Haftasonu bir de DHO all stars maçı vardı, Alper de başrollerde bir kaç sayı atınca çok havaya girdi, durmadan NBA izliyor,-umarım bu post’ u okumaz:))-
  • Bademciklerden sebep Çeşmealtını erteledik 1 hafta keza havanın da tadı tuzu yok…

>STİLCAN

Yayınlandı: 12 Mayıs 2011 / EĞLENCE, GELİŞİM, GİYİM, SAĞLIK

>

Haberler çoook öncelikle,

  • Üstten iki pirinç de patladı ve tam bir tavşi oldum
  • Emekliyorum! Ama geri geri -burada bir sorun var sanırım, banane kafamı bozamam böyle şeylere-
  • Vee bir yarışmadayım, pamuk parmaklar klavyeye şuraya bir tık, bana oy verin canlarım ben de sizi öprerim -biraz sulu olabilir :)))

mmmmmmuccck!