‘SAĞLIK’ Kategorisi için Arşiv

>STİLCAN

Yayınlandı: 12 Mayıs 2011 / EĞLENCE, GELİŞİM, GİYİM, SAĞLIK

>

Haberler çoook öncelikle,

  • Üstten iki pirinç de patladı ve tam bir tavşi oldum
  • Emekliyorum! Ama geri geri -burada bir sorun var sanırım, banane kafamı bozamam böyle şeylere-
  • Vee bir yarışmadayım, pamuk parmaklar klavyeye şuraya bir tık, bana oy verin canlarım ben de sizi öprerim -biraz sulu olabilir :)))

mmmmmmuccck!

>BEBEK TIRNAĞI=TESTERE

Yayınlandı: 08 Nisan 2011 / GELİŞİM, SAĞLIK

>

Hoop uzatın tırnak kontrolü var. Annem kesiyo benimkileri ama uyanırım diye törpülememişti en son, ben de hemen çizdim suratımı, sonra o üzüldü.

Annem dedi ki, bi annenin gözlerinin % 110 görmesi gerekirmiş minik tırnakları kesebilmek için bi de bebek tırnak törpüsü şartmış, kestikten sonra törpü yapmazsa bi işe yaramıyomuş, valla ben onun yalancısıyım…

Siz de bebenize tırnak makası alırken kağıt törpüsü olanları tercih edin tamam mı? Bizimki şundan

>Ayşen teyzem var benim aslında psikolog ama şimdi fulltime anne, annem onun bilirkişiliğine çok güveniyo, onun da kızı var benden büyük. Ben kabız oldum bu ek besinlerden kakamı yapamadım, çığlık attım, sonra gece karnım davul gibi şişmişti, annemler panik yapıp doktor amcamı aramışlar, o da bana şurup yazmıştı ama o şurup bile çözememişti beni, derken Ayşen teyzem yetişti imdadıma, annem sordu o da söyledi çözüm basitmiş, elma suyu!

Elmalarla kankiydim zaten, kabızım diye vermiyodu annem ama suyu da tersine minik bağırsaklarımı yumuşattı, çok mutluyum, şimdi hergün elma suyu içiyorum kaşıkla, seviyorum da, yaşasın elma suyuuuu!!!!

Ayşen Teyzem de yazar benim, işte burada, güzel fikirleri var, izleyin siz de olur mu?

>6. ay aşı kabusu…

Yayınlandı: 01 Nisan 2011 / SAĞLIK

>Aşı sevmiyorum, canım acıyor, sonra da halsiz oluyorum. Bol bol ağlıyorum vurulurken. 6. ay aşılarım da çoktu. Pnömokok-3, Karma-3, Hepatit-B 3 ve ağızdan da acı mı acı bir damla aşı. İki bacak ve bir kolum uf-uf oldu.

Hemşire teyze eve gider gitmez yarım paranox fitil koy, ağrısını alır dedi anneme ama annem vermedi, aşının etkinliği azalırmış. Zaten o gün bi sürü misafirimiz vardı, dedem bana gitar çaldı falan oyalandım ben de.

Ateşim 37.5 ‘ u gördü, sonra düşmeye başladı. Doktor amcam 38 ‘ e kadar normal demişti, biz de panik olmadık, keyfim yerinde seyrettiyse de annem gece 3-4 kez baktı hep ateşime. Şimdi iyiyim:)

>BEBEKLER NASIL YATMALI?

Yayınlandı: 10 Mart 2011 / GELİŞİM, SAĞLIK

> Yeni doğum yaptığımda üzerimde bir “herkese çatma” hali… Ece’ ye kimse dokunsun istemiyorum, “ellerini yıkadılar mı acaba” paranoyaları…Bir süre sonra geçiyor tabii ki. O günlerden birinde ne göreyim, annem el kadar bebeği ters çevirmiş yüzükoyun yatırmış, bizim ki de bir rahat bir rahat…

Uzmanlara göre, bebeğiniz sizin gözle takip ettiğiniz anlarda yüzükoyun yatırılabilirler.Böylelikle varsa gazları daha rahat çıkar. Ancak yenidoğan ölümlerini engellemek için en iyi pozisyon “sırtüstü yatış”mış. Bebeğinizi sırtüstü yatırdığınızda otomatikman kafası ya sağa ya da sola düşüyor zaten.

Ben ise Ece’ yi gece uykularında yan, gündüz uykularında sırtüstü yatırdım şimdiye kadar. Artık o da derin uykularında poposunu kaldırabilirse yan dönmek istiyor. Bu açıdan yan yatış yastığı çok işime yaradı doğumdan beri. Hala da gece uykularında sırtını yaslıyor yastığına mışıl mışıl uyuyor kuzucuk.

Siz yine de doktorunuza danışın “nasıl yatırayım” diye…Ama bizim kuzu böyle sevdi.

Bu açıdan doğum hazırlığı yapanlar, bir yan yatış yastığı ediniverin bence.

Yeni doğum yaptığımda üzerimde bir “herkese çatma” hali… Ece’ ye kimse dokunsun istemiyorum, “ellerini yıkadılar mı acaba” paranoyaları…Bir süre sonra geçiyor tabii ki. O günlerden birinde ne göreyim, annem el kadar bebeği ters çevirmiş yüzükoyun yatırmış, bizim ki de bir rahat bir rahat…

Uzmanlara göre, bebeğiniz sizin gözle takip ettiğiniz anlarda yüzükoyun yatırılabilirler.Böylelikle varsa gazları daha rahat çıkar.  Ancak yenidoğan ölümlerini engellemek için en iyi pozisyon “sırtüstü yatış”mış. Bebeğinizi sırtüstü yatırdığınızda otomatikman kafası ya sağa ya da sola düşüyor zaten.

Ben ise Ece’ yi gece uykularında yan, gündüz uykularında sırtüstü yatırdım şimdiye kadar. Artık o da derin uykularında poposunu kaldırabilirse  yan dönmek istiyor. Bu açıdan yan yatış yastığı çok işime yaradı doğumdan beri. Hala da gece uykularında sırtını yaslıyor yastığına mışıl mışıl uyuyor kuzucuk.

Siz yine de doktorunuza danışın “nasıl yatırayım” diye…Ama bizim kuzu böyle sevdi.

Bu açıdan doğum hazırlığı yapanlar, bir yan yatış yastığı ediniverin bence.

>NUBY EMZİKLERİM

Yayınlandı: 10 Şubat 2011 / SAĞLIK

>

Boş meme almayı ısrarla reddediyorum. Boş işlerle uğraşmayı sevmem! Ama annem şu sıralar ısrarcı oldu azıcık.

Sebebi diş çıkarıyor oluşum galiba. Ağzımın her yanı kaşındığı için elimi, battaniyemi, bütün kıyafetlerimi, hatta dilimi kısaca herşeyi emiyorum. Ama emzik hariç. Gıcığım emziklere. Annem de dün yine bi sürü almış yazık. Nuby marka. Kiraz emzik, simetrik yassı emzik, damaklı emzik. Söylediğine göre diş çıkaran bebekler için özel tasarlanmış ama ben inatçımıyım acaba?

I-ıh, almıcam işteeeee!!!